MOBS, INC. - Recenzja

 Po dość męczącym tygodniu dobrze jest wreszcie tutaj wrócić i napisać tę parę linijek tekstu które nazywam recenzją, a dzisiaj gra oddająca idealnie moje odczucia co do pracy czyli MOBS, INC.

    W grze wcielamy się w najzwyklejszego mobka który to dzień jak co dzień przychodzi do swojej pracy która obejmuje zabijanie śmiałków chętnych do wtargnięcia w lochy firmy Mobs, aby ich pokonać wystarczy na nich wlecieć najeżdżając kursorem w ich kierunku po czym kliknąć lewy przycisk myszki. Gra jest bardzo zręcznościowa, poruszamy się tylko za pomocą myszki kierując celowniczkiem a kiedy zdobędziemy nowe ulepszenia będziemy mogli użyć także 3 przycisków (Q, W, E) do wykonywania ruchów specjalnych, ale te pozostawię w tajemniczy abyście też mogli coś o tej grze odkryć ponieważ jest dość krótka, ale nie ma się co dziwić ponieważ została stworzona na Ludum Dare 33 i co ważniejsze go wygrała więc od razu gratulacje dla jej twórcy.

Grafika to jak zawsze prosty ale bardzo dynamicznie animowany pixelart, po każdej śmierci otrzymujemy krótką animację naszego szefa który to albo każe nam wracać do pracy jeśli nie otrzymaliśmy odpowiedniego poziomu, albo awansuje nas dając nam dodatkową zdolność, do tego animacje ruchu naszych przeciwników da się łatwo wychwycić i nauczyć kiedy mamy się poruszyć aby uniknąć ciosu lub sami zaatakować. Dźwięk także jest niczego sobie, nasi wrogowie wydają dość zabawne stękające chrząkania a w tle przygrywa nam zapętlony metalowy kawałem jak to w każdym lochu powinno być zrobione.


Na koniec jednak mam też do dodania jedną łyżkę dziegciu do całego tego miodu, wiem że gra powstała w formie game jamu ale wielu twórców po nich usprawnia swoje gry aby te mogły trafić jako bardziej komercyjne projekty gdzieś dalej w internet, szkoda że tutaj się to nie wydażyło ponieważ czasem animacje wrogich postaci są zbyt szybkie i nawet z błyskawicznym czasem reakcji jesteśmy w stanie od razu po odrodzeniu stracić jedno lub dwa serduszka, mi zdarzało się to częściej niż rzadziej ale mam nadzieję że to tylko przez moje nieudolne próby ogrania całości a ta też nie jest zbyt długa ponieważ trwa może z 15 minut aby zdobyć wszystkie ulepszenia albo tak długo jak wytrzymamy z kolejnymi nadciągającymi falami wrogo do nas nastawionych herosów.


    A zatem podsumowując MOBS, INC. to bardzo interesujący projekt na grę tym złym i to nie głównym demonem piekła czy innych czeluści pełnych niedobra, a właśnie podrzędnym kościotrupem który to wspina się w hierarchii z naszą pomocą, lub zostaje wyrzucony na bruk a my musimy zaczynać wszystko od nowa.

Jeśli sami będziecie chcieli wspiąć się na wyżyny wspaniałej fimry MOBS, INC. to zapraszam was tutaj: MOBS, INC.

Ocena: 7/10

Plusy:

+ Bogato animowane postacie

+ Niesamowity kunszt w zrobienie takiej gry w 3 dni

+ Gameplay


Minusy:

- Po odrodzeniu za łatwo można stracić życie bez zrobienia nawet jednego ruchu

Komentarze

Popularne posty